Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان‌فر در«هفت» به جریان پشت‌پرده‌ای اشاره کرد که انگار تعمدی نظارت نمی‌کند؛ عباسیان این عدم نظارت را از سَرِناتوانی مدیران ارشاد ندانست بلکه آلترناتیوی برای تلویزیون است؛ رجبی فروتن هم به ورود  VOD به کشور و غافلگیری دستگاه فرهنگی اشاره کرد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میز نقد و بررسی (نمایش خانگی، فرصت‌ها و چالش‌ها) شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی و محمدرضا عباسیان مدیر سابق رسانه‌های تصویری در برنامه «هفت» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات نمایش خانگی به جایی رسیده که مردم هم آزرده‌خاطرند مخصوصاً‌ در بخش نصفه‌کاره رها کردن سریال‌ها و کم‌فروشی سریال‌سازان در نمایش خانگی که عباسیان هم به این نکته اشاره کرد. او گفت: فارغ از معضلات و مشکلات زیاد در حوزه محتوایی و ساختاری شبکه نمایش خانگی، امروز مشکل نصفه کاره رها کردن سریال‌ها و کم‌فروشی سریال‌سازان مزید بر علت شده است. تا جائیکه چند روز گذشته تهیه‌کننده سریال «احضار» هم به خاطر مشخص نبودن پایان این سریال و عدم واگذاری قسمت آخر «احضار» به مرجع ذیربط، جلوی ادامه فعالیت تهیه‌کننده آن گرفته شد. این کار درست و اصولی بود که باید ادامه پیدا کند. واقعاً شرایط نمایش خانگی به جایی رسیده که مسئولین مربوطه بایستی یک سند و اعتبارنامه قابل اتکایی از تهیه‌کنندگان بگیرند تا تضمینی برای مردم بشود تا پایان سریال مربوطه درست و اصولی جلو می‌روند. کم‌فروشی سریال‌سازان نمایش خانگی که بعضاً در قسمت‌های جدید فقط چند دقیقه محتوای جدید ارائه می‌دهند هم یکی از نکات دیگری است مردم اذیت می‌شوند.

پژمان‌فر: پرچم‌داران نمایش خانگی همسو با مخاطب نیستند

نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رقابت با سازمان صداوسیما، تأکید کرد: این موضوع نمایش خانگی را سعی کردند رقیب رسانه‌ملی قرار دهند و کم‌کم ذائقه‌ها را به این سمت و سو بکشانند. به نظرمن باید واکاوی بشود این همه پول زیاد هزینه می‌شود چرا نمی‌تواند مخاطب خودش را جذب کند. البته بحث‌های انحرافی و مشکلات محتوایی سریال‌ها و فضای نمایش خانگی جای خودش نیاز به بحث دارد. من فکر می‌کنم اهداف افرادی که پرچم‌دار این موضوع هستند،‌ همسو با مخاطب نبوده است. به خاطر همین امر، مخاطب استقبال نکرده است. با این که به هر سوپرمارکتی سر می‌زنیم جلوی درب آن یک تبلیغی از سریال نمایش خانگی وجود دارد.

عباسیان: نطفه صدور مجوزهایVOD غیرقانونی بوده است

محمدرضا عباسیان در بخش دیگری از این نشست به عدم نظارت مناسب و مبارزه‌ای که سازمان سینمایی ارشاد با مقوله عرضه غیرمجاز نمایش خانگی، اشاره کرد و گفت:  در طول یک روز سه شرکت پخش همزمان فقط دی‌وی‌دی توزیع می‌کردند اما در امروز می‌بینیم که این دی‌وی‌دی‌ها در کنار مواد خوراکی عرضه می‌شود. امروز مردم دی‌وی‌دی فیلم‌سینمایی درجه دو را خریداری نمی‌کنند. در صورتیکه قرار بود از محل نمایش خانگی برای آن درآمد داشته باشیم. عمده روش‌های دیگر فیلم‌ها عرضه غیرمجاز فیلم‌هاست که هنوز سازمان سینمایی اقدامی نکرده است. عمده روش‌های توزیع دیگر هم غیرمجاز است که وزارت ارشاد مشخصاً سازمان سینمایی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد. البته که ستاد مبارزه با عرضه غیرمجاز که بودجه زیادی هم گزارش شده و گفته‌اند بسیاری هزینه شده است. اما برای بهبود این وضعیت نمایش خانگی واقعاً چه اقدامی شده است؟ در بحث VOD در سالی مجوزهایی به این‌ها داده شده که مجوزها، غیرقانونی بوده است. چون نطفه صدور مجوزهای VOD غیرقانونی بوده و بعدها که متوجه شدند به امضای معاون وزیر رساند.

داروغه‌زاده به کلمه مبتذل حساس است اما محتوای «VOD» مبتذل و مستهجن است

وی افزود: vod هایی که مجوز دارند بر خلاف قانون بدون هیچ پروانه نمایشی عرضه شدند. در واقع VODها بدون هیچ پروانه نمایشی هرآنچه محتوایی دلشان خواسته در پلت‌فرم‌هایشان قرار دادند. متأسفانه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هیچ اقدامی انجام ندادند. وزارت ارشاد باید طبق قانون به قوه‌قضاییه شکایت کند. حجم vodهای با محتوای مستهجن عرضه شده است‌. داروغه‌زاده روی کلمه مبتذل حساس است اما ناگزیرم که صریحاً اعلام کنم محتوای مبتذل و مستهجنی در فرم‌های VOD عرضه شده و وزارت ارشاد هم هیچ اقدامی نکرده است. این اقدام الزاماً از سر ناتوانی مدیران ارشاد بوده و انگار الزام شده که با VOD ها کاری نداشته باشید و حتی حمایت شدند تا آلترناتیوی برای تلویزیون باشند.

عباسیان با اشاره به قرار گرفتن سریال آمریکایی «بازی تاج و تخت» با زیرنویس در فضای VOD، تأکید کرد: این حجم سریال به روز با زیر نویس‌های خارجی جای محتوای داخلی ما را پر می‌کنند. تا جائیکه که فیلم آمریکایی «بازی تاج و تخت» به هر شکل ممنوع‌ است اما در پلت‌ فرم‌های خودمان بگذاریم. و هیچ‌کس با آن برخورد نکند. امروز نه تنها VOD ها فیلم‌های خارجی بدون پروانه نمایش را روی پلت‌فرم‌های خودشان قرار می‌دهند و در VODها سریال‌های بدون پروانه ساخت ایرانی هم تولید و بدون پروانه نمایش عرضه می‌کنند. وزارت ارشاد در حوزه نمایش خانگی الان شاهد آن هستیم یک رها شدگی تأسف‌بار وجود دارد.

رجبی فروتن: VOD زمانی وارد کشور ما شد که دستگاه فرهنگی ما را غافلگیر کرد

سعید رجبی فروتن مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی در بخش دیگری از این نشست، VOD زمانی وارد کشور ما شد که دستگاه فرهنگی ما را غافلگیر کرد، افزود: شاید خیلی از مسائل که ما در این زمینه داریم شاید اگر پیگیری شود درست حل شود. عنوان شد کارکرد اصلی شبکه نمایش خانگی که پخش فیلم‌های سینمایی است،  تحت شعاع سریال قرار گرفته اما این طور نیست. ما در سال گذشته، 81 مورد پخش فیلم سینمایی داشتیم . در سال گذشته 12 عنوان فیلم های سینمایی گروه هنر و تجربه ماهیت آن‌ها ضد گیشه و به قصد تجارت تولید نشده،  در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. شبکه نمایش خانگی وزن کارکرد اصلی خود را حفظ کرده است.

وی افزود: اعداد و ارقامی مثل یک میلیون بیننده را نمی‌توان مبنا  قرار داد. به دلیل تغییر الگوی مصرف مردم مثل استفاده از دانلود فایل فیلم‌ها باعث شده است مردم زیاد به دنبال خرید دی‌وی‌دی نروند. چیزی که مردم در بازار مشهود است به دنبال فلش‌مموری و یا در فضای اینترنتی، تازه‌ترین فیلم‌های سینمایی را دنبال می‌کنند. حقیقتاً VOD زمانی وارد کشور ما شد که دستگاه فرهنگی ما را غافلگیر کرد. زمانی خودش را در سفره فرهنگی مردم نشاند هنوز مقررات و قوانینی را تصویب نکردیم. نخستین مجوزها را در اسفندماه سال 93 دادیم که هنوز آیین‌نامه و مقررات آن‌ها تهیه و تصویب نشده بود. در تابستان 96 آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر مراکز عرضه بر خط ویدئویی و دستورالعمل تخصصی به وزیر ارشاد رسید که نظارت را برای ما فراهم کند. خیلی از زمان تصویب و اجرای این آیین‌نامه نگذشته بود رسانه ملی در این زمینه یک مجموعه‌ای تحت عنوان سازمان تنظیم و مقررات صورت و تصویر فراگیر را شکل داد و به 50 مرکز صوت و تصویر مجوز داد و سعی کرد آن مراکز VOD با ارسال اظهارنامه ترغیب کند.

پژمان‌فر: پشت‌‌پرده جریان‌ غیراصولی نمایش خانگی و VODها عادی نیست

پژمان‌فر در بخش پایانی این نشست درباره طرح سوال از وزیر ارشاد، گفت: بحث vod مبسوط است. یک بخش آن به وزارت ارتباطات بستگی دارد، بخشی محتوایی و بخشی به وزارت ارشاد بستگی دارد. وظایفی است که وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت‌های vod و قوانین و محتوا برعهده دارد. آنقدر موضوع VOD ها مهم بود که ما از وزیر ارشاد طرح سوال کردیم. سوال ما از وزیر این بود که چه برنامه‌ای برای vod دارید؟ اقدامی صورت نگرفت این سوال را آوردیم به صحن علنی و ایشان توضیحاتی دادند که قانع‌کننده نبود. نسبت به این عملکرد ضعیف کارت زرد گرفتند. البته در یک روز هم راجع به VOD و هم بازی‌های رایانه‌ای دو بار کارت زرد دادند. آن چیزی که اتفاق افتاده و دائماً هم روی این موضوع ما تأکید داشتیم بالاخره حاکمیت برای اجرای برنامه‌های خودش دستگاه‌هایی را معرفی می‌کند که وظایف حاکمیتی را انجام می‌دهد و ارشاد باید در این زمینه‌ها پاسخگو باشد. امروز یک جریانی در این VOD‌ها فعال است و واقعاً هم این پشت‌پرده‌ها عادی نیست. چون می‌خواهند جریان ذائقه‌های مردم را تغییر دهند و حتی گفته‌اند قصد دارند یک مهاجرتی در سبد مصرفی مردم از صداوسیما ایجاد کنند.

تلویزیون را نصیحت نکنید به داد "سینما" و "نمایش خانگی" برسید!محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروندکار معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی دقیقا چیست؟!

رئیس مجلس نگذاشت محتوای نمایش‌خانگی پخش شود!

وی افزود: درباره نظارت‌ها انتقاد کردیم و گفتند ما نمی‌رسیم نظارت کنیم. ما راه‌حل‌های متعددی گذاشتیم و گفتیم افراد قوی در این حوزه هستند به بحث نظارتی ارشاد کمک کنند. با وزیر صحبت کردیم پاسخی داده نشد. نشان‌دهنده این است که بنایی برای نظارت و ممیزی در این زمینه وجود ندارد. آنقدر این محتواها مناسب نیست که بخشی از آن محتوا را می‌خواستیم در صحن علنی پخش کنیم رئیس مجلس نگاه کردند به ما گفتند پخش نشود. همان محتوایی که به فرزندان و خانواده‌های ما ارائه می‌شود. واقعاً ما کم‌حاشیه‌ترین مسائل را انتخاب کردیم دو سه مورد در این قضیه نشان دهیم. واقعاً بحث پورن در این راستا، فقط مسئله ما نیست! برای ما آن جریانی مهم است که در پشت پرده تغییر ذائقه‌های مردم وجود دارد. امروز مسائل تربیتی در سریال‌های حوزه کودکان مطرح می‌شود؛ وقتی یک فیلم سینمایی کودک را می‌بینید فرآیند تربیتی شکل می‌گیرد. ما از وزارت ارشاد این سوال را کردیم که واقعاً در زمینه VOD چه برنامه مشخصی دارند؟ بعضی‌ها دنبال این می‌گردند این اتفاقات بیفتد و اساساً در این راستا تعمد است.

نظارت در بخش‌های فرهنگی کنار گذاشته شده و انگار تعمدی در کار است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تعمدی در کار است، افزود: این تعمد در عدم نظارت، در حوزه سینما و بخش‌های دیگر هم وجود دارد نظارت را کنار گذاشتند و وظیفه نداریم نظارت کنیم. در حوزه کتاب، سینما، تئاتر و حوزه صنعت این اتفاق در حال وقوع است. ما چهار شرکت نمایش خانگی داریم که هیچ‌کدام توانایی اداره این شکل فیلم‌ها را ندارند. ما داریم فضا را برای این سبک فیلم‌ها فراهم می‌کنیم. حقیقتاً نظارت در تمام بخش‌های فرهنگی کنار گذاشته شده و انگار تعمدی در این کار است.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,34,1430/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند

حسین قره: آقایان در تلویزیون که خیال خودشان را راحت کرده‌اند، انگار وقت و زمان و گوش و چشم سایر حواس و قوای فاهمه و... که مخاطبان دارند، مِلک حضرتشان است و تصمیم و کنترلش با خودشان نیست، اخیراً هم که دیگر تبلیغ نمی‌سازند، در واقع خود آگهی‌ها به سریال وسط فوتبال و سریال و... تبدیل شده است، شاید مخاطب یادش برود که داشت چه می‌دید و البته دیده شده بعضی از مواقع خود پخش هم یادش رفته و رفته‌اند برنامه بعدی.

تلویزیون شفاف‌سازی کند

اگر مخاطب تلویزیون باشید گاهی آن قدر تبلیغات طولانی است که نسبت به زمان پخش و قیمت ثانیه و دقیقه تبلیغات در تلویزیون این شائبه برایتان پیش می‌آید که صداوسیما در شکل کلی سهام‌دار آن کالا و خدمات است؛ چون واقعاً خارج توجیه است، مثلاً فرض بفرمایید یک نوعی از چرخ‌گوشت (تعمداً اسم و اصل برند و کالا را نمی‌گویم) هست که شما هر وقت تلویزیون را روشن کنید اول تبلیغ‌کنندگان آن را می‌بینید. اگر یک برند برنامه بلندمدتی داشته باشد که هر خانواده ایرانی (حدود ۲۵ میلیون خانوار) یکی از این وسیله را داشته باشند، حتی اگر ۸۰ درصد سود حاصل از هر دستگاه را صرفه تبلیغات تلویزیونی کند باز هم باتوجه‌به ساعات پخش در میان‌برنامه‌ها یا بین نیمه‌های فوتبال و... توجیه اقتصادی ندارد، آخر تبلیغات حاصل عدد و رقم است، یک برند این میزان از سود را هزینه می‌کند تا این میزان از بازار هدف محصولاتش را بخرند، آخر تک‌محصولی که بازار جهانی هم ندارد، این همه تبلیغ را با چه توجیه اقتصادی انجام می‌دهد. مگر اینکه مثلاً در آغاز سال با بخش آگهی تلویزیون یک قرارداد کلی بسته شده باشد که مثلاً N هزار ساعت بخش در سال به قیمت N میلیارد تومان و گرفتن دو نوع تخفیف، یکی از بابت این که کالا موردبحث تولید ایرانی است و حمایت از بازار داخلی است و دیگر اینکه چون قرارداد موردی نیست و کلی و سالانه است.

همین‌جا چند سرفصل وجود دارد که می‌شود درباره آن صحبت کرد. یک اینکه تقریباً قریب به‌اتفاق تبلیغات این چنینی را چند بازیگر و احتمالاً یک شرکت تبلیغاتی می‌سازند، پرسش اول این است، آیا محدودیتی و رانتی خاص برای سازندگان تبلیغات وجود دارد یا نه تصادفاً این اتفاقات رقم خورده است.

دوم اینکه اگر محدودیتی نیست آیا چنین شرایطی برای همه تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد. اگر چنین است آیا تلویزیون فراخوانی عموماً داده است که شرایط برای همه کالاها و همه بازارها و خدمات وجود دارد و می‌توانند از این بستر استفاده کنند. اگر این فراخوان داده شده و اگر شرایط برای همه یکسان است، در بازار تولید داخلی هیچ برند دیگری تمایل به این همه ساعت پخش ندارد؟ که این خود چند سرفصل دیگر را باز می‌کند که آیا برندها و تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که همین میزان هم هزینه کردن در تلویزیون گران است و بازگشت سرمایه ندارد چرا که سرمایه گران‌بهای اجتماعی تلویزیون ریزش داشته است.

فقط یک نکته دیگر می‌ماند که در شرایط اجتماعی امروز و مسئله زنان به کار با مداقه نیاز دارد، آقایان ابتدا و میان و انتهای بعضی از برنامه‌های گفت‌وگومحور درباره زنان، تبلیغاتی را نشان می‌دهند که دغدغه زنان خانه‌دار این سرزمین خلاصه می‌شود در پوره سیب‌زمینی، این هم سطح سلیقه و دغدغه و بلندنظری، واقعاً خود حماسه است. (تأکید می‌کنم که آن تبلیغات می‌تواند در برنامه‌های آشپزی و یا سرگرمی محور پخش شود؛ ولی بعد از هر برنامه‌های منظور است.)

دوباره و بلکه شاید دوباره باید تأکید کنم که صداوسیما به دلیل اختصاص بودجه ملی - که امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شده است - باید نسبت به تمام کنش‌ها و واکنش‌ها، برنامه‌سازی‌ها، تولیدات و... پاسخگو به ملت باشد. اگر تلویزیون خصوصی بود یا همچون شبکه نمایش خانگی منبع مالش از بخش خصوصی تأمین می‌شد، این همه تأکید لازم نداشت و آقایان جبلی و جلیلی که بر مسند و صندلی یگانه رسانه ملی نشسته تکیه زده‌اند باید برای تک‌تک اقدامات پاسخگو باشند.

هنرمندان و فاجعه تبلیغات در شبکه نمایش خانگی و سینما

همان‌طور که همه می‌دانیم، بسیاری از هنرمندان و نویسندگان و... حوزه سینما چشم و دل از تلویزیون بریده‌اند و به سینما و شبکه نمایش خانگی پناه برده‌اند و ناگفته نماند که هنرمندان ترازی هم چشم و دل از همه چیز شسته‌اند و در سکوت نشسته‌اند. شاید توجیه بسیاری این است که «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل». به‌هرتقدیر کار ما قضاوت نیست و هر که هر چه خود می‌خواهد همان می‌کند؛ اما نکته کجاست، در شبکه نمایش خانگی و سینما که بخش خصوصی دستی در تولید آن دارد برای تأمین هزینه یا نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که نیتش سود کم و حضور در خلق هنر است و یا نه سرمایه‌گذاری که مثل هر تجارت و بازار و صنعتی به دنبال سود مکفی و به‌اندازه سرمایه است. بماند که هر کدام باشد مهم نیست مهم ارائه هنرمندانه تبلیغات در آثار است. این مسئله و پدیده هم مختص ما نیست، همه جهان گرفتار این نوع تولید تبلیغات هستند. این چرخه که باید کالای تولیدشده به دست مصرف‌کننده برسد و آن را مصرف کند که چرخه تولید دوباره بچرخد، هر چه هست فعلاً سرنوشت این عصر است؛ اما نوع ارائه آن بسیار مهم است.

تبلیغات گل درست حتی گرفتاری بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ معاصر بوده و هست. به‌خاطر دارم در یک نشست کارگردان فقید و بزرگ تئاتر جهان، پیتر بروک در زمان بخش یکی از جسورانه‌ترین آثارش (مهابهاراتا) در تلویزیون همین مشکل را داشته که هر ۱۵ دقیقه آن فیلم تئاتر قطع و برنامه به بخش آگهی می‌رفته است. این قطع حس و حال و هوا برای یک فیلم تئاتر و مخاطب و تولیدکنندگان آن عذاب‌آور بوده و پیتر بروک صحبت می‌کند و از سرمایه‌گذاران و گروه‌های تبلیغاتی می‌خواهد که اطلاعاتشان را در آخر و حتی تیتراژ بیاورند؛ ولی حس تماشاچی را در میانه اثر قطع نکنند. (نقل به مضمون عرض کردم؛ چون سال‌ها پیش این ویدئو را دیدیم.)

قاعده سریال ها و پخش‌های جهانی و تلویزیون‌ها خصوصی این است که هر ۲۰ دقیقه فرصتی یک تا دودقیقه‌ای به آگهی داده شود؛ اما اینکه در سریالی که هنرمندان برجسته در آن هستند به درودیوار آن تبلیغات چسبیده باشد و حتی در یک سریال مثلاً ساختمان مرکزی شرکت تبلیغ‌کننده دیده شود... (باز هم تأکید می‌کنم که از ارائه مصداقی واقعی پرهیز دارم) دیگر فاجعه گل درشتی است و از خارج از عرف تمام درس‌های تبلیغات است و قطعاً به ضدتبلیغ تبدیل می‌شود.

تبلیغات در عصر جدید با هنر گرافیک که هنری بصری است گره می‌خورد، مختصر و موجز و متناسب و با احترام به شعور مخاطب. اینکه در همه جای یک سریال نمای نزدیک بازیگر و سرش باشد و پشت سرش فلان شامپو که واقعاً ضدتبلیغ است. یکی از شروط استمرار یک هنر احترام به مخاطب است و هنرمندان آفرینشگر نباید اجازه دهند که تبلیغات غیرهوشمندانه و گل درشت به اعتبار آنان ضربه بزند.

توجه به تولید ملی و بهره‌مندی تولیدکنندگان که سالانه میلیون‌ها نفر از خدماتشان استفاده می‌کنند کار بسیار خوبی است، تبلیغات چنین پدیده‌ای است، اما استفاده در حد فوق ابزار و بی‌احترامی به مخاطب را باید خود هنرمندان فکری برایش بکنند. هنرمندانی که کار تبلیغات می‌کنند باید سرمایه‌گذاران را توجیه کنند که چه چیزی برای آنان مناسب است. تن‌دادن تمام به خواسته سرمایه‌گذار که احتمالاً خواسته‌ای داشته و اصرار دارد که در چنین شرایط اقتصادی پر ماجرایی سرمایه‌گذاری‌اش حداکثر سود را داشته باشد باید با قواعد هنر هم بخواند، برای اعتبار برندی که ساخته است حداقل بپذیرد که ارائه هنرمندانه کالا و خدمات برندش برای شرکت و تجارتش سودی بلندمدت خواهد داشت.

تبلیغات محیطی که در اختیار سینما و شبکه نمایش خانگی است هم یکی از سرفصل‌هایی است که می‌توان درباره آن نوشت که در این کوتاه نوشته نمی‌گنجد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902705

دیگر خبرها

  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!